Thursday, March 18, 2010

pada mulanye

ini blog entry aku yg first berbahase melayu. bahase melayu aku mmg teruk. jadi klu aku ade campor2 sket mcm pasar kn, korg wat xreti sudah la. aku ade satu kisah. kisah ni aku dgr dari orang yg aku syg. org yg aku syg ni ckp die dgr, mase die kecik mcm aku, dari ulama2 tua. skrg, org yg aku syg tu da umur 75.

pada mulanye, semuanye hitam. xde ruang. mungkin gelap wallahua'alam. make diciptakan lah nur. nur dgn pencipta ni sangat rapat. tp bkn mcm rapat adik dan abang. lebih kepade rapat api dan panasnye. pencipta nye adelah api, nur nya adalah panas. baru kemudian muncul perkare ruang dan masa. ciptaan yang baik. maka, stlh itu, nur ini pun dimandikan. sprti burung mandi. biasenye burung klu pas mandi, die tebar2 sayap die. dan khas dari burung ni, tebaran pertama sayap die tu, maka jatuh lah titik2 air kehidupan. dan dari titik2 itu lah terjadi nye pesuruh2, hamba2 dan binatang. dan kemudian pada tebaran kedua, terjadi lah pokok2..

kesudahan cite ni aku xdgr lg. tp klu sape2 tahu kesudahan cite ni, korg tahu x ape yg akan berlaku? time-space continuum explosion. exactly.

Assalamualaikum.

No comments: